lördag 1 januari 2011

Till middag blev det...

Jag hade tänkt blogga om vår nyårsmiddag som faktiskt blev väldigt lyckad, bara det att efter att jag förbannat mig själv för att ha glömt plåta förrätten (man är bloggskadad) som bestod av citrondoftande kräftröra på ungsfrasiga baugetter, så glömde jag plåta huvudrätten med. Inte förrän tallrikarna var barskrapade kom jag på mig vilket gjorde att jag kunde ju heller inte rekonstruera en tallrik (vilket hade varit riktigt nördit). Och när det var dags för efterrätten så var barnen så trötta och jag skyndade mig ut med tallrikarna bara, tänkte att har jag missat de andra 2 rätterna finns ju ingen ide o fota efterrätten. Men den var god. Kladdkaka med ett täcke av chokladglasyr samt grädde o vindruvor. Det enda som kom med på bild var barnens förrätt. Snittar oh tomat- och vindruvespett...


Inga kommentarer: