onsdag 12 januari 2011

Superkrafter funkar bara till en viss ålder

Om jag bara fick ge ett råd till blivande föräldrar, så

passa på o njut medan barnen är små och lättlurade

Det är rätt härligt att få känna sig allsmäktig.
Som en supermamma med magiska krafter.

Igår trollade jag nämligen fram en krona ur örat på storhönan. Aldrig har jag sett så stora ögon. Denna totala fashination "hur kunde jag göra detta". Ögonen höll på att trilla ut o hon sprang nästan tårögd till sin pappa (upphetsat hoppande upp o ner) o skrek "titta, titta, vad mamma gjorde!!!

Sen sprang hon tillbaka med ett "mamma, kan du göra det igen"

- Nja, jag vet inte sa jag o låtsades fånga en mygga i luften, men i handen låg en... en krona!

Samma uppspelta nästan tårögda blick lös av beundran o stolthet. Själv var hon alldeles stum. Sen gick hon och frågade sig själv "hur kunde hon göra så där".... Hon begrep bara inte hur jag kunde trolla fram kronor bara så där. Och hur kunde dom komma från örat.. och håret... och näsan... och bak i byxan??

Det blev det rätt mycket "snälla mamma - trolla igen" och man njuuuuuter ju verkligen av att vara centrum för beundran och magi men någonstans undrar jag när det är jag som blir lurad, för alla kronorna åkte ner i hennes spargris o hon håller ju på o sparar till en grej...

Kanske är jag den lättlurade ?

2 kommentarer:

Nina sa...

Ja, jag har ju sagt förut att du har smarta hönor där hemma!

Cin sa...

Ha ha.... Jag har passerat den tiden. Jag kan se framför mig hur Emilia idiotförklarar mig om jag försöker köra tricket ;-)