lördag 8 januari 2011

Detta gör vi (aldrig) om

Idag stod barnkalas på schemat.

6 galna ungar serverades tårta och... tutor?!?

Varför trodde jag att ens jag, som har ett rätt ryktbart tålamod, skulle fixa 6 galna ungar med sockerkick o tutor?

Men Storhöna var nöjd med sitt kalas och det är väl huvudsaken. Och barnen verkade också nöjda för de skrek som galningar o ville inte gå hem. Dock var jag ytterst generös o plockade ner så många tutor o flärps jag kunde i godispåsarna så vi blev av med dem. Alla nöjda o glada (förutom de skrikande barnen som inte ville gå hem o de mammor med bävan i blicken när de såg alla nedpackade tutor)..

Det roliga var att mammorna dök ner i mitt änglaskåp som ska ner till kommunen med ett "åååååååhhhhh, vi vill oxå ha" och så plockade de på sig lite av varje =)

Nu kommer nån kommentera o undra vad flärps är. Jag vet inte vad dom heter, men ni vet vad det är. Såna där man blåser i o så rullar dom ut sig till en lång grej o blåser man tillräckligt hårt så tutar även dom, men dom låter inte alls så mycket som riktiga tutor.

4 kommentarer:

Nina sa...

Tror bestämt att det heter flärps, och gör det inte det så var det ett bra namn, för jag fattade vad du menade iaf.

Sköna tystnad när alla gått!
Ja, om du inte missade några tutor när du fyllde gästernas påsar, förstås...

Kram Nina!

Haakon sa...

Tuuuuuuuuuut tut tuuuuuut

Ha ha ha ha


Vem köpte hem dom??
Skyll dig själv
Ha ha ha ha

Jozzan sa...

Flärps låter precis lika illa när de går sönder kan jag meddela=(

hönsmamman sa...

shit, då ska jag städa bort flärpsen med med andra ord =)