lördag 1 januari 2011

Jag tror jag är gravid

Eller så är jag bara allmänt helt dum i huvudet. Igår drömde jag en så verklig dröm där jag var gravid. Har känt mig så trött samtidigt som speedad på sistone och jag vaknade till ur drömmen av att jag faktiskt kände fysiska sparkar i magen. Jag blev helt livrädd och det tog ett par sekunder innan jag insåg att det var miniägget som i sömnen försökte sno runt i sängen och låg o sparkade mig i magen. Men inatt satt jag på sängkanten och gav välling (kl var kvart över 4) och funderade allvarligt på hur snabbt jag skulle kunna rensa de 2 stora garderoberna och var jag skulle göra av innehållet, för spjälsängen skulle passa mycket bättre i det hörnet... Och var skulle jag ställa garderoberna... Och var... Nej jag är inte gravid, lutar nog åt en smula koko

Gott nytt åt allihopa. Själv ska jag starta året med att försöa att inte möblera om

5 kommentarer:

Nina sa...

Det är kanske dax för ett till miniägg nu när miniägget inte är nåt miniägg längre? :) :)

Tummar hållna för att kontrollen funkar!

Kram och god fortsättning till hela fina familjen!

hönsmamman sa...

Haha, nu när miniägget inte är nåt miniägg längre ska jag njuta av att miniägget är just inget miniägg längre =) Inga fler miniägg tack, mina ägg ska hålla sig i schack framöver.. =)

Haakon sa...

En till litet ägg i hönsfamiljen :-)

Fanstyg sa...

för att citera monty python-sketch; "every sperm is special, every sperm is great!" ;)
nejmen, om ni inte har råd med kådisar kan du få alla mina, elin, det är lugnt! ;)

(recept på räkkladdet och datum för spelkväll vill mig ha!)
pussen!

hönsmamman sa...

Haakon: Alla framtida ägg i detta hus kommer vara stekta, kokta eller vispade i pannkakssmet =)

Fanstyg: trevligt det smakade. Receptet är som följande

1 msk turkisk yoghurt
1msk citronmajonäs
1 burk kräftstjärtar i lag fast utan lagen, går bra med räkor oxå eller båda delarna
1 finhackad tomat
lite salt lite peppar, jag hade citronpeppar i den vi åt
(kokt tärnat ägg)

I det ursprungliga receptet ska det vara hackad rödlök men jag gråter bara av att hacka lök så jag sket i den. Sen kan man ha i lite dill eller persilja om man vill oxå.