onsdag 23 mars 2011

Härlig utflyktsdag

Idag hade familjen höna en riktig heldag i Borlänge. Målet var aquanova äventyrsbad men innan stannade vi för att luncha på max. Det var önskemålet från storhöna eftersom hon hört på tv att max hade Sveriges GODASTE hamburgare. Men hon hade hört sig för med mig o försäkrats sig om att dom även hade Sveriges godaste nuggets, för hon ville inte ha hamburgare =)

Hönorna gör stora ögon när vi kliver i på den "fina restaurangen" och lillhöna är hänförd över den vackra musiken i högtalarna (radio). Tänk vad storstilat vi ätit idag.

Bilder från badet får ni inte för jag ville inte riskera kameran bland vatten o 3 vilda ungar. Jag behövde båda mina händer kändes det som, men vi hade det trevligt iaf. På vägen hem somnade de hela bunten o tur var kanske det, så slapp de se sin mamma bubbla av lite vanligt hederligt road-rage...

Nu ska jag logga in på facebook o starta en grupp som heter "kör för fan inte i 55 på 70-väg när du uppenbarligen VÅGAR köra 70 för det är det du gjort hela 90-sträckan!"

Jag är tacksam att det är min syster som har hand om Tuppens övningskörning för jag skulle nog inte vara någon bra lärare. Jag sitter inte o svär o förbannar alla runt mig o gör omkörningar i tid o otid o tutar o pekar finger o sån,t men jag är förbannad inuti mig till bristningsgränsen på alla jävla idioter som åker runt på vägarna!

1 kommentar:

Systeryster sa...

tar hand om.... de har ju tyvärr inte blivit mycket sånt. Men så fort snön försvinner ordentligt så kör vi. VARJE ledig dag. å Dala e ju inte på jobbet nu så... =)