söndag 13 mars 2011

Hur tänkte kroppen här?

Uppe med tuppen! Eller haha, det där blev ju fel. Tuppen är definitivt inte uppe. Men miniägget har varit klarvaken sen 20 över 5. Vi gick upp med en annan tupp (hmm, det där lät ju oxå knasigt). Hon tyckte väl att det var dags att ta igen olekt tid. Och än håller hon låda iaf.

Själv ska jag koka te o hålla tummarna för att jag inte blir dålig nu när pressen släppt. Jag har en tendens att aldrig bli sjuk när ungarna är sjuka, men så fort de är bättre släpper kroppens försvar, går ner i varv o så åker jag dit. Men det är väl vår fantastiska kropp som gör att vi ska orka med våra barn i första hand. Fast hur kul det är att vara sjuk med 3 uppvarvade, friska barn som är rätt döless av leda efter 1,5 veckas soffliggande... Hur tänkte kroppen här?!?

2 kommentarer:

Nina sa...

Haha, dålig koll på tupparna?
Ja, hur tänkte kroppen? Ska det vara nån tanke bakom skulle man hålla sig frisk i 18 år!
Hoppas du står emot sjukorna..
Kram Nina!

Cin sa...

... nu undrar jag vad som hänt i hönsgården..... saknar hönsmamman.