söndag 20 mars 2011

Nytt som nytt



Hela min uppväxt har jag varit rätt kräsen med maten. Jag har inte velat ha kladdiga eller såsiga saker. Lagade mamma eller pappa köttfärssås till exempel, så ville jag bara ha den frästa köttfärsen så de la bort innan de gjorde själva såsen. Jag kände ingen tjusning i att prova nya saker eller smaker, inte heller på senare år som vuxen. Jag håller mig fortfarande gärna till sånt jag vet är gott - och som inte är alltför såsigt. Jag har till exempel aldrig druckit en milkshake och jag är inte överförtjust i glass. Glass smälter o blir gräddig o såsig i munnen. Mjukglass ska vi inte ens prata om - blä.

Men då o då tar jag steget över tröskeln o provar nåt jag aldrig provat förut. Som när jag var gravid med lillhöna o kom på att dipperna på typ burger king o mc donalds var helt ok, i alla fall de som smakade vitlök.

Så därför tycker jag inte att jag ska få skäll när jag för en gångs skull vågar prova nåt nytt, vidga mina vyer, testa nya smaker. Jag vet att jag borde gå ner i vikt o allt sånt, men jag tycker det är modigt av mig o våga o borde inte det hyllas istället. Jag förstår inte logiken ;-)

3 kommentarer:

Cin sa...

Ha ha ha!

Mannen från dom skånska vidderna sa...

Samma skål som jag har :-)

Anonym sa...

Skålen även kallad "hallon" ;-)
klart du ska käka och njuta livet ut!
/Nillo