torsdag 3 mars 2011

Uppvärmning

Jag glömde sätta i motorvärmaren i går kväll. Så 1.38 i natt så tänkte ja att jag åker ut o åker lite med bilen så blir den varm. En sväng till akuten var en lagom sträcka. Träffade en gammal skolkamrat - han var läkare nu, kul för honom.

Lillhöna vakna mitt i natten o kunde inte andas. Hostade, kippade efter luft o väste o var rädd. Satte mig vid öppna balkongdörren för att få frisk luft, för hon har haft ett sånt här anfall tidigare för länge sen o det räcker oftast med frisk luft o att man lugnar ner sig. Men mitt i natten med sitt barn som kämpar för luft blir man liksom lite stressad. 1 min känns som 10 min och 2 min känns som 2 timmar så naturligtvis chansar man inte och vi har ju bara 5 min till akuten - 7 om jag kör lagligt. Så den hönsiga hönsmamman packade in en ynklig lillhöna i en tjock filt och åkte iväg. Men väl inne så var andningen ansträngd men mycket bättre såklart. Hon fick kortison o så fick hon sova på soffan med Tuppen resten av natten.

Själv var det rätt svårt o somna om när kroppen snabbt gick upp i varv. Idag leker hon o är ok. Hon hostar inte ens - fast det gjorde hon inte igår heller. Nu ska jag iväg o skriva CV. Tror jag hoppar över frigolitbiten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
Falsk krupp kallas anfallen ...Min äldsta hade det....växer ifrån det lagom till 7-8år ;-)Frisk luft e bäst om inte annat så behövs kortison ;-)
Kram Nillo