söndag 20 mars 2011

Vitt vitt vitt

Jag blir så avundsjuk på att det finns folk i Sverige som inte har nån snö kvar. Vi har fan snö upp till staketet kvar, utesoffan syns knappt o gungorna hänger långt under snökanten. Man får pulsa upp till knäna om man inte går där det är plogat och jag kämpar varje gång jag försöker få upp bilen för backen. Jag har bara så svårt att tro att det finns orter där snön är borta helt enkelt, där vårblommorna börjat titta upp o som man känner att det är vår i luften.

Jag vet att vi grillade o åt ute på terrassen då jag kom hem från BB med lillhöna, vilket är om en vecka (fast för 4 år sen) när vi bodde nere i Viksjö men här är det 1,5 meter snö kvar på visa ställen. Jag spyr snart på snön. Nu har jag inte tid längre, ska googla andelshus i västindien...

Inga kommentarer: