söndag 24 juli 2011

Att något så svårt kunde visa sig vara så lätt


Man får ju inte vara helt dum. Visserligen har storhönas tvättar-jag-håret-så-drunknar-jag-fobi blivit väldigt mycket bättre, men håret blir ändå inte ofta tvättat om vi säger så. Så nu har jag slagit 2 flugor i en smäll. Radikala problem kräver radikala lösningar. Dessutom är hon sur för att hon inte hittar någon levande älva så jag skrev ett brev från Tingeling att alla älvorna hade jättemycket att göra för att förbereda hösten och hann inte vara på fastlandet.

Och eftersom de gillar Rapunzel så mycket och önskar de hade lika långt hår som henne skrev Tingeling att om de hade i älvstoftet innan de tvättade håret o sen borstade håret varje dag skulle håret växa fortare. Jag hade köpt lite ströglitter på leksaksaffären häromdagen.

Eld o lågor som de blev ville de tvätta håret båda två, så på 10 minuter hade jag två stycken nyduschade o hårtvättade hönor o nu innan Storhönan skulle lägga sig frågade hon om vi inte kunde tvätta håret igen. Så var det problemet tillfälligt löst, tack Tingeling!


2 kommentarer:

morsan sa...

Hi, hi man får inte vara dum inte!

Bli rik i ditt liv!/Ann sa...

Underbart!!! Snor tipset till lilltösen, men önskar att mina pojkar skulle gå på det där bara.