söndag 10 juli 2011

Oj vad jag är glad idag

Då ska vi se. Vad är positivt? Vad är jag glad över idag?

Jag är glad över att vi sparar in massa pengar på diskmaskinsmedel, eftersom vi inte behöver köpa det mer på ett tag.

Liksom ingen ide att köpa diskmedel till en maskin som inte fungerar ändå...

Ett helt nytt kök är också nåt att verkligen vara glad över.

För ett fukt-skadat kök på grund av en läckande diskmaskin, trots plastskydd o allt, kan i värsta fall leda till att ett helt nytt kök behövs...

Men hur kul det blir att leva 5 personer utan kök medan det görs om, det törs jag inte svara på. Så vi får väl hoppas försäkringsbolaget tar fram stora fläkten o säger att det räcker med det, för så mycket pengar tror jag inte vi sparar på diskmedlet att vi får ett nytt kök.

Och sen är jag glad över att jag knappast kommer köra över någon med bilen.

Vi har inte direkt nån ninja-bil längre. Det hörs numera när vi kommer. Är väl nån ljuddämpare i bästa fall, eller nån avgas-upphängnings-hämmar-krok o hela bilen måste bytas ut.

Inga kommentarer: