tisdag 19 juli 2011

Min lilla Lotta på Bråkmakargatan

En väninna sa till mig att jag behövde komma ut mer om jag satt o grät till en disneyfilm - VARJE GÅNG! Men det är en underbar film och jag kommer säkert gråta igen. Jag pratar om Trassel o efter att filmen har gått varm här hemma så har jag o Lillhöna lagt till med en ny godnatt-ritual.
Hon säger alltid "jag älskar dig väldigt mycket" varpå jag svarar "jag älskar dig mer" och hon avslutar med "jag älskar dig mest" precis som de säger i filmen. Bara det att jag har lagt till att jag talar om för henne att jag är hennes riktiga mamma, för det är inte hon i filmen... Sen säger vi allt igen men tvärtom liksom.

Ikväll så lade hon till att hon älskade mitt fina hår. Jag tackade och sa att jag tyckte hon också hade fint hår. "Ja, visst är du väl glad att du fått en sån vacker dotter", sa hon

Och det är jag, jag är glad över min vackra, härliga dotter. Ja, över alla 3 små hönor så klart. 3 vackra, roliga, underbara små barn...

Sen smorde jag in henne med hennes salva. Igår hade hon smort in sig själv efter att jag hade gjort det, vilket märktes när jag höll på att göra en äkta papphammar-vurpa på ett salv-halt golv. Jag frågade om hon hade suttit på golvet o smort in sig eftersom det var så halt?

- Nä, jag skulle bara se om det gick att åka skridskor på golvet utan skridskor!

1 kommentar:

Systeryster sa...

sötanosen.... =)