söndag 3 juli 2011

Det var det där med företagsamheten

Storhönan vill tjäna egna pengar för att kunna köpa leksaker. Hon har själv kommit på iden att göra fina kort som hon ska sälja. Och hon hade verkligen gjort många kort. Här har hon dukat upp sin affär o när hon frågade om jag vill köpa så fick jag naturligtvis lov att säga JA. Men hon upplyste allvarligt att det kostade riktiga pengar. Jag frågade hur mycket de kostade och "ja, just det, det hade hon inte tänkt på".

Sen ropar hon från köket

- Mamma, hur skriver man fyra hundra?


Jag köpte inte det dyraste kortet men ett rosa fint för 12 kr o det underbara bruna för 16 kr.

Sen försökte hon få Lillhöna att köpa massa kort, för hon har minsann vunnit över 700 kr på lotto i helgen o har pengar så det räcker, men det tar vi imorn när jag inte håller på o somna...

Inga kommentarer: