söndag 17 juli 2011

Trolleri trollera

Drömmarna om att bli älva har inte avtagit här hemma. I går kom Storhönan med en ny idé. Jag måste berömma henne för hennes fantastiska uppfinnesrikedom* ändå... Hon kom på att trollkarlar kunde ju trolla, och hittade hon bara en trollkarl så kunde hon be honom trolla vingar till henne. Kunde jag leta upp en trollkarl?

- Nja, jag vet inte om jag känner någon trollkarl, sa jag.

- Men du kan väl söka på datorn? Skriv "trollkarl" högst upp, sa hon.

Mycket riktigt kom vi till en trollkarl och Storhönan blev eld o lågor. Var han riktig? Kunde han trolla? Mamma, fråga om vingar, fråga om vingar!!!

Jag förväntade mig inget svar och jag kanske är fånig, men jag fyllde i kontakt-formuläret o frågade om han kunde trolla fram vingar till min dotter som så gärna ville bli älva. Storhönan kan ju läsa numera oxå så man kan liksom inte fejka helt när hon hänger över axeln.

Och idag fick jag faktiskt svar. Ett otroligt gulligt svar även om budskapet tyvärr inte föll Storhöna i smaken. Och jag gör gärna lite reklam för den fantastiske trollkarlen som tog sig tid att svara på mitt nonsens-mail, ifall att det är någon som känner att dom skulle ha lust o hyra in en trollkarl som en kul grej.

"Jag har länge försökt trolla fram vingar till människor. Tyvärr så har jag hittills aldrig lyckats. Men, jag lovar att höra av mig så fort jag kan, så att Din dotter kan förvandlas till en älva."



* uppfinnesrikedom fanns inte i ordlistan men jag fick föreslaget uppenbarelseboken och urminnes...

1 kommentar:

morsan sa...

Vad gulligt skrivet av den trollkarlen!