torsdag 10 april 2008

Allt på en gång

Varför ska man vara så jävla duktig för? Tänkte att nu när Storhönan är på dagis o lillhönan sover ska jag passa på o göra pannkakssmet (så slipper jag göra det under stress med 2 hungriga ungar o med en hand, för att jag måste bära på en unge med den andra). Sagt o gjort, jag gör egen, ingen färdigköpt här heller. Duktig jag är va, så där lite husmoderlig? Men när jag ska ta äggen ur kylen märker jag blodbadet på golvet... Vad i helv**e! Öppnar kylen o ser den dåligt förpackade älgsteken som ligger o droppar blod i hela kylen. Har runnit ner i frysen under o sen ut på golvet.
Kul, bara o börja torka då. O när jag ändå ligger där på golvet o torkar som bäst ser jag att skåpluckorna ser inte så roliga ut dom heller, bäst o köra ett varv med trasan där med. Golvet under kyl o frys är nu 10 minuter senare skinande rent men resten av köksgolvet ser bedrövligt ut nu när man har nåt rent o fint o jämföra med så lika bra o köra resten av golvet med. Fast jag dammsuger först så det bara är o torka sen. Men dammsugaren står i vardagsrummet o jag kan ju lika bra börja där o sen arbeta mig in i köket. När jag sen hämtar lite skurvatten på toaletten passar jag på o tvätta av handfatet medan jag väntar på vattnet. Sorterar lite tandborstar o fixar lite. Bär ut tvätten, ställer in ny tvättkorg o lite småplock. Skurar golvet. När jag häller ut skurvattnet i toan så passar ja på o gör rent där med..

Så, äntligen pustar jag i soffan efter värsta städpasset... Men slås av en känsla av att ha glömt nåt. Sätta på diskmaskinen kanske. Bäst o kolla. När jag kommer ut i köket ser jag diskbänken! Nu vet jag - pannkakssmet var det ja!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du jobbar & sliter

Anonym sa...

Ja försöker iaf =)