söndag 20 april 2008

Trollfan

Ikväll när jag la hönorna för o sova så ville Storhönan höra en sång. Välj du sa jag o hon valde Trollmor som vanligt. Så jag sjöng om den ömma trollmodern som knyter fast sina småttingar i svansen o sjunger för dom. Hur fan orkar hon med 11 ungar? Klart hon binder fast dom i svansen, annars är dom ju överallt på 2 sekunder om dom vaknar... Jaja, det var den enda sång hon ville höra så den gick på repeat i sovrummet. Efter ett tag då jag tröttnat så tänkte jag att mina jämnställda barn skulle få höra en annan version. Mina ibland blålädda tjejer som lika gärna leker med bilar kunde lika gärna få höra hur Trollfar lägger sina små troll o knyter fast dom i svansen. Jag sluddrade fram ett när trollfar har lagt... eftersom jag höll på o somna själv o det lät som trollfan. Men vad då tänkte jag, efter att ha tagit om samma visa 17 gånger - ja, då är han eller hon nog en trollfan! O dessutom borde det ju vara det mest könsneutrala att sjunga.

Inga kommentarer: