tisdag 1 april 2008

Lite skadeglad blir man nog allt

Lustigt det där med kassaköer... Jag o barnen var i fredags för att handla lite färdkost att ha på tåget o stod i jordens längsta kö på Willy´s. När kassan bredvid öppnar kastar sig folk över för att byta kö. O då menar jag verkligen rusar 2 meter för att hamna i kön bredvid. Allt jag behöver göra är att stega fram i den gamla kön för att sen betrakta folk som ångestladdat stirrar förgäves tillbaka för att se om de möjligen inte kan få tillbaka sin gamla plats i gamla kön för den nya kön blev ooo så lång. Särskilt en kärring som hamnade längre bak än mig o fortfarande stod i kö när jag betalade mina varor fast hon stod 2 personer framför mig i första kön =)
Vardagslycka kanske det kan kallas (för att man är för lat o byta kö när man har 2 barn o släpa på också)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är jo helt klart bäst att stå kvar i kön :-)

Anonym sa...

Det lönar sig sällan att byta kö men om folk gjorde som man ska, alltså de som väntat längst i tur och ordning går över till den nya kunden, och de andra automatiskt flyttar fram då kanske det skulle fungera, lite beroende på var i kön man befinner sig! Va de nån som hajja detta tro? ;)

Anonym sa...

Oops! Till den nya kön ska det vara, inget annat!