onsdag 16 april 2008

Vårkänslor

Idag har hönorna o jag jobbat på tomten. Strålande vårväder och 2 barn som gillar o vara ute - kan det bli bättre? Jag har krattat som en galning. Alla höstens löv låg som ett täcke över gräsmattan. På vissa ytor hade jag lyckats få ihop en liten hög i höstas men nu har jag alltså gjort en stor bamsehög (som i o för sig måste krattas ihop igen imorn för en viss storhöna tyckte det var så roligt att springa igenom o hoppa i högen). Vi har sopat stenplattorna o rensat lite i rabatterna. Vi har sett nån vårblomma av nåt slag. Blå var den så nu KAN det inte komma mer snö (nej, det var ingen blåsippa, dom känner jag igen).

När jag krattade gräsmattan kände jag hur vårglad jag blev för gräset blev så mycket grönare. Jag tog en bild efter halva jobbet så ni kan se skillnaden.


Trista tråkiga grå löv på ena delen o fräsch ny gräsmatta på andra. Hur kommer det sig att jag blir så mycket gladare av att vårstäda på utsidan än på insidan? Är det för att man håller på med insidan varenda förbannade dag kanske?

Man får lite vårkänslor *S*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat

Nu är snart vår & sommaren här :-)
Hoppas

Anonym sa...

Det kan nog vara en "Skilla" den blå blomman du inte visste namnet på! De brukar vara tidiga.
Pussar till hela familjen!

hönsmamman sa...

Ja kan ju ta en bild så får du se om du har rätt... Jag kan typ bara sippor o tussilago. O snödroppar förstås.

Anonym sa...

Vad smal du har blivit!

Anonym sa...

Oj, tycker du?!? Vad glad jag blir.
Hehehehe, det där ska ja komma ihåg länge =)