torsdag 24 april 2008

Derbydags


Ikväll är det stort Derby o min ljuspunkt här i livet är lite nervös. Jag älskar Derbyn. Inte bara för den sorliga atmosfären, den öl o korvdoftande luften eller alla sånger som hörs i varenda hörn hela vägen ut till Råsunda en strålande vårkväll. Inte bara för folkvimlet (till skillnad från min man så gillar jag lite trängsel) o för tillhörigheten med 1000-tals andra blåklädda fans. Utan mer o mer för att min man har ett nytt trick för att öka Djurgårdens chanser att vinna. Han kör lite "my name is Earl" inspirerat karma-stuk. Han bäddade sängen imorse (händer aldrig annars) o pussade alla barn o en fru (som lyckades hålla andan för att undkomma morgonandedräkten) hej då innan han cyklade till jobbet för att jobba upp en bra karma så nu kan inte Dif förlora *S*

7 kommentarer:

Anonym sa...

skrattar morgonpussen

jag e också nervös
(har jo en aik´are inneboende )

hönsmamman sa...

Usch, kasta ut honom =)

Malin sa...

Du ska bara veta va otroligt trevlig han var på jobbet idag. MEN han försökte faktiskt att döda Pia trots sitt karmastuk. Så om DIF vinner ikväll så är jag rädd att han alltid kommer att försöka döda våran rara Pia då det är match. Så gode gud låt dom där blå människorna vinna för jag vill ha kvar Pia!

hönsmamman sa...

Oj, nu spalade dom ju oavgjort så det är nog bäst att ni håller Pia på armlängds avstånd framöver =)

Malin sa...

Jag måste ha varit full eller nåt när jag skrev mitt inlägg. Jag fattar inte ens själv vad jag menade..tror jag..eller jaja. Jag kanske ville att dom andra skulle vinna (vilken färg dom nu hade) skulle vinna eller nåt annat...Jag vet inte. Konstigt inlägg blev det iallafall.

Malin sa...

Men det var då själva...är visst full nu också! Haha!

Anonym sa...

eeeeehhh, oooookey *S*