tisdag 19 juni 2012

Att lära sig av sina misstag

För ett par år sen köpte jag en helt underbar byxkjol i linne som jag bodde i en sommar. Till slut var den så trasig i grenen att den stod utom all räddning. Naturligtvis gick det aldrig att få tag på en likadan igen.

Förra året hittade jag de perfekta shortsen. Otroligt sköna o riktigt snygga. Jag hade dem typ dygnet runt. Innan sommaren var slut kom jag o tänka på byxkjolen o kastade mig i panik över nätet bara för att upptäcka att dom var helt slutsålda i min storlek. Och inga liknande hittade jag.

Idag fick jag hem paket från Haléns med shorts och kjolar som satt som figursydda. Älskar allting redan. Ska jag nu beställa extra för att ha nästa år eller ska jag chansa på att det kommer nya grejer jag vill ha då? Och om jag beställer extra - ska jag då beställa i den storlek jag planerar att ha nästa sommar eller riskera att ha en hel garderob liggande i garderoben o ändå få beställa nytt?

Inga kommentarer: