onsdag 6 juni 2012

Omorganisation

Storhönan har tjatat om eget rum igen. Vi har ju gjort otaliga försök som aldrig lyckats. Och det värsta har varit att hon varit så besviken på sig själv när hon inte kunnat somna. Men nu hade jag köpt alldeles ny säng i Gävle med nya sängkläder o sänghimmel o nattlampa o rubbet. Lillhöna blev lite smittad så hon ville dra fram sin säng ur garderoben o sova i sitt rum, så nu har jag bara miniägget kvar o tampas med i sängen.

Men omorganisation innebär lite pyssel. Att lillhönan sover för sig själv betyder att jag och miniägget blir av med bandspelaren. Så vi fick ratta in radio och ska jag lyssna på klassiskt varje kväll kommer jag få kämpa för att inte somna som en stock varje kväll.

Nu sover 2 av 3 och jag hoppas verkligen storhönan lyckas somna så vi slipper göra om allt igen.

Inga kommentarer: