fredag 1 juni 2012

Ska bli skönt med sommarlov

Jag var så nådigt trött igår på högskolestudierna så jag höll på att kräkas. Trots att 97% av alla elever (både distans och campus) har missuppfattat en uppgift och gjort fel vägrar lärarna förstå att de formulerat uppgiften på ett sådant sätt att den kunde tolkas så som vi 97% av eleverna har gjort. Så nu en vecka efter deadline och med 3 tentor att plugga in tills på måndag och en uppsats som ska opponeras på så kräver de att vi ska göra om hela arbetet. Ska bli så skönt med sommarlov och så hoppas jag på bättre lärare och mer struktur i höst!

Jag blev sur o tänkte protestera genom att inte göra om uppgiften utan använda mig av "gammalt material". Jag visste jag hade en bild på bloggen på mitt excellenta spindelfängelse, och efter lite letning i bloggen hittade jag den. Det tog rätt lång tid att leta då jag liksom fastnade i min egen blogg o mindes lite från alla de år som faktiskt gått. Jag har svårt och tro att jag faktiskt bloggat en jäkla massa år. Men det tragiska var att det var rätt kul o läsa min blogg då - då för länge sen. Nu känns den trist o tråkig. Jag hade mer tid då, mer barn hemma som hittade på galenskaper och mindre plugg o liv att koncentrera mig på. Men jag vill ha det så igen. Jag vill ju blogga och sen sitta o läsa igenom min dagbok om 4 år och tänka "haha, fan vad kul vi hade". Så nu måste jag ändra på detta. Frågan är bara hur. Barnen mest bara skriker o gnäller o bråkar med varandra och jag är upptagen med tvätt, disk, städa, plugga o jobba (jag har ju 2 jobb) och dessutom göra änglar o virka hit o dit. Men jag vill!

Inga kommentarer: