fredag 29 juni 2012

Säg inget till pappa

Storhöna har velat ha hål i öronen rätt länge nu och eftersom jag har sagt stopp och nej till allt vad skjuta med pistol heter så har jag sagt att hon har sin chans nu när vi är på semester i storstaden. Vi fick tag i en riktig, ,väletablerad piercingstudio och de hade tid idag. Hon var grymt nervös men viljan vann och nu sitter två fina ringar i öronen.

Men eftersom detta var en väldigt seriös studio så skulle det självklart intygas och försäkras på heder och samvete att BÅDA de lagliga vårdnadshavarna var överens och godtyckte till piercingen. Jag fick skriva på papper och jag och Tuppen VAR överens men Storhöna ville så gärna göra det som en överraskning, för att se om pappa kommer märka något när vi kommer hem så hon tror att han inte vet. Precis efter att jag intygat på heder och samvete att vi båda samtyckte och vi ska gå in säger Storhöna till mig

- Tänk vad överraskad pappa kommer bli, tror du han kommer märka något?


Jag höll andan! Killen verkade inte ha hört henne där han stod och förberedde nålar och plasthandskar och allt vad som nu skulle fixas. Så hålen blev gjorda och det blev hur fint som helst.





Inga kommentarer: