tisdag 26 juni 2012

Semester

Vår semestervecka startade ju med regn, regn och ännu mera ösregn igår. Vi tog en tur till en affär och mina romantiska tankar om lyckliga barn som skulle få välja leksak krossades hårt i takt med barnens skrik, gnäll o gråt. Dyngsvettig lämnade vi affären efter diverse byten och återköp, vilket inte spelade nån roll eftersom alla hade ångrat sig när vi kom hem ändå. Och regnet fortsatte ösa ner. Skulle detta väder fortsätta dagen efter skulle jag aldrig orka roa 3 ungar inomhus. Passande nog åkte vi förbi en skylt som visade på ett porslinsmuseum. Perfekt tänkte jag först. Sen tänkte jag på mina barn. Sen avfärdade jag hela idén.

2 kommentarer:

Cin sa...

Ha ha ha!
Minns att vi var inne i en porslinsaffär när David var liten, och han hade en grej i golvet som mor och far vackert fick betala ;-)

Porslin och barn går inte ihop.

Men å andra sidan finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder. På med regnkläderna och ut för att hoppa i vattenpölar ;-)
Weeeiiiihoooooooo!!

... annars har du naturhistoriska, museerna i Uppsala, leksaksmuseet m.m....

hönsmamman sa...

Ja jag tänker mig att vi skulle bli skyldiga en hel del där. Tänker ofta på glasaffärn dom har vid centralen där dom säljer fina glas o skålar o såna där små små minidjur för hur mycket pengar som helst. Där skulle jag själv inte våga gå in!