lördag 8 mars 2008

Fel på bilen eller mig?

Idag har jag varit så duktig. Så här har min dag sett ut än så länge:

Alldeles för tidigt: Vaknar av barnen

Runt att det börjar ljusna ute: Teletubbies börjar äntligen o man kan andas i 2 sekunder

9.00: Känns som om det vore dags för lunch o sova för lillhöna

9.02: Inser att det är säkert 2 timmar kvar till lunch

9.04: Fan vad tiden går sakta

9.30: Skriver en matlista för nästa vecka

9.45: På med alla kläder, in i bilen med skruvarna som ska bytas på järnhandeln

10.00: Hänger på låset, byter skruvar, storhandlar på Willys bredvid

10.50: Hemma, lillhöna somnat. Jag har lejt storhöna att plocka ris som vi kan sätta dom nyinköpta fjädrarna i medans jag river ut allt ur bilen. O då menar jag allt, bilstolar, mattor, skräp, leksaker...
Jag dammsuger, torkar o sätter i en ny klädsel som ska skydda är det tänkt.

O denna klädsel blir ett kapitel för sig... Den ska passa nästan alla bilar. O nu tror ni att våran bil passerar såklart som den lilla % klädseln inte passar, eller hur? Nej då, den passade. Den passade utmärkt om man tog bort alla nackstöd o känner att man klarar sig utan dom. Trots att det är nackstödsskydd med i förpackningen så dom kan ju inte ha räknat med att man inte skulle ha nacksstöd i bilen.. Dessutom passar dom ypperligt om man känner att man även klarar sig helt utan säkerhetsbälten. Inga hål att trä bältet igenom alltså o inga hål för där man knäpper fast bältet i sätet. Hur har dom tänkt sig? Även om vi haft midjebälte i mitten där bak o inte 3-punkt så hade det inte funkat... Eller är det jag som tänkt fel?

12.00: Lagar lunch åt storhöna som önskat Schnitzel

12.03: Dammsuger vardagsrummet

12.04: Bränner vid Schnitzeln
12.04.15: Lär storhönan ett nytt svärord

12.05: Slänger på en ny

12.20: Söver om lillhöna som vaknat o tappat nappen

12.50: Skriver detta o sitter ner för första gången

Snart: Påskpyssla med de stackars pinnarna storhöna lyckats skrapa ihop..

HA EN BRA DAG ALLIHOPA!!

Inga kommentarer: