onsdag 19 mars 2008

Vid sina sinnens fulla bruk?

Fick en historia mailad till mig o jag tyckte den var lite smårolig...

Viktigt att svara rätt!

Sven vaknar upp hemma med en baksmälla av storlek XXXL. Han tvingar sig själv att öppna ögonen och det fösta han ser är en alvedon o ett glas vatten på nattduksbordet. Han sätter sig upp och ser sina kläder, allt rent o nystruket.. Han ser sig omkring i rummet och allt är i perfekt ordning, fläckfritt, städat o rent!

Tar en alvedon o ser en lapp på sängbordet; Älskling, frukost står på spisen, jag gick tidigt för att handla, älskar dig!
Förvånad stapplar han till köket o mycket riktigt finns varm frukost o tidningen där till honom.
Deras son sitter vid bordet o äter.

Sven frågar: Min son, vad hände igår kväll egentligen?
Sonen svarar: Jo, du kom hem kl 3, aspackad o sinnesförvirrad. Du hade sönder möbler, spydde i hallen o gav dig själv ett svart öga när du gick rakt in i dörren.
Förvirrad frågar Sven: Så, varför är allt i ordning o så rent, dessutom står frukosten o väntar på mig?
Sonen svarar: Aha, du undrar över det! Mamma släpade in dig i sovrummet o när hon försökte ta av dig byxorna sa du: Lämna mig ifred, damen - jag är gift!

Inga kommentarer: