lördag 1 mars 2008

Svärmor - med rätt att lägga sig i

Nu har svärmor varit o lagt sig i mina barn liv med sina gener igen. Hoppas bara att dom blir kända konstnärer innan dom dör så vi kan leva gott på dem sen på ålderns höst (o nu menar jag INTE att svärmor är usel o inte kan leva på sin konst utan att hon kanske måste dö först, hon är jätteduktig. Jag menar bara att jag vill leva gott i nåt varmt land ganska snart utan att behöva jobba) *S*

Lillhöna har med stort intresse observerat sin syster under 2 dar för att sen vid tillfälle krypa fram o helt sonika göra likadant. O lyckades ganska bra på första försöket dessutom. Vad jag tyvärr inte har nån bild på för att batterierna dog det är att medans jag satte i batterierna i laddaren så hann hon hälla ut allt vatten, gnugga in hela armen o handen i svart färg o doppa näsan i vattnet. För att sen få bort vattnet från näsa, haka, mun så gnuggade hon med handen. Så på dom 4,5 sekundrarna jag var borta hann hon alltså blir helt o fullständigt svart i hela ansiktet =)


Och storhönan är så stolt över att hon kommit på hur hon ska skriva sin bokstav.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag lever ju redan på min konst, men det räcker inte till någon annan ännu! Och jag tänker inte dö än på ett tag! ;o)
Vi hade en värderingsman som kollade vårt hus...1,5 milj. i utgångspris tyckte han!
Helt okej, tyckte jag!

Anonym sa...

Ja, jag menar det, du lever ju på din konst o skulle dina barnbarn bli konstnärer så vore det kul om dom oxå kunde det så dom inte behöver dö först som många kända konstnärer..

Oj, vad kul att ni har värderat det så högt, då kan ni sälja o flytta hit sen =)