måndag 10 mars 2008

Usel mamma

Igår kände jag mig som världens sämsta mamma... Ungarna fick välling till frukost, godis o glass till förmiddagsfika, välling till lunch o TV:n var den stora räddningen. Själv låg jag i soffan helt utslagen i magsjuka. Men tack o lov så överlever barn en dag av ensidig kost. Sen kom pappalappan hem som tur var o lagade lite riktig middag till barnen, själv kunde jag inte ens vara i köket så illa som jag mådde.
Jag pratade med en god vän som påminde mig om att folk som hävdar bestämt att TV:n minsann inte är nån barnvakt, det är folk som inte har barn. Eller folk som har barn men alltid, alltid är superfriska o aldrig någonsin dåliga. Ibland är det ok att köra film efter film. Iallafall när man mår så dåligt att det är jobbigt att till o med andas.. Men dåligt samvete kommer man inte undan. Idag är det bättre. Idag har ungarna iallafall fått färdigmat från micron o en riktig frukost.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen lilla gumman!
Är det vinterkräksjukan eller vad?
Hoppas du är frisk nu!
Kram
Kära svärmor

Anonym sa...

Krya på dig

hönsmamman sa...

Tackar så mkt, tyvärr verkar det som om det tog ny fart igen =(