tisdag 4 mars 2008

Tröttsamt äventyr

Vi har varit på äventyrsbad lilla famljen o jag.. Klockan 8.30 satt alla i bilen, packade som sillar för min systeryster skulle med också. Åka i samlad trupp med öppna förskolan orkade jag aldrig för det brukar alltid gå så där lagligt sakta så fort man ska åka i samlad trupp!


Väl framme 1,5 timme senare så kan storhönan knappt bärga sig (hon har pratat om detta med badhuset i en vecka nu). Vi svidar om lite snabbt o snyggt (hur snygg man nu kan vara i baddräkt efter 2 barn o med 20 kilos övervikt, men jag gör det för barnens skull) o när vi kommer ut lillhöna, syster o jag är storhöna o pappalappa i för länge sen. Fördelen med att ha barn är att man kan uppehålla sig i den lilla varma bassängen om man vill =)

Men vi hade ju hört rykten om att det skulle vara ett äventyrsbad så vi gick snart vidare för att leta efter stora äventyret... Gick man lite längre in så kom man till stora banor med vatten som det gick lite söta broar över. Smällen man fick ta var att det var lite kallare dock (som en normal bassäng) o som den kruka man är fick man lov att doppa sig sakta. Det fanns forsar o liten bassäng utomhus så man kunde liksom simma ut i friska luften. Lite kallt så här i mars men säkert jätteskönt i juni. Till min stora förtjusning hittade vi sen ett litet vattenland bakom allt där det inte vad mer vatten än upp till vaderna. Där rann det vatten o man kunde gå in o grottor. Eller gå in i var kanske o ta i, men barnen kunde gå in i dom om dom inte var mer än en meter långa men det såg roligt ut. Det fanns papegojor o delfiner o en o annan sköldpadda. Lillhöna traskade runt i evigheter. Storhönan som man får tvinga ner i badet hemma en gång i veckan för att hon ska bli någorlunda ren vågade till o med sig på den stora vattenrushkanan som hon åkte i pappas knä. Men hon tyckte det var roligast o åka med mig för jag bara skrek =) Man fick sitta i stora

ringar som omöjligen kunde slå runt o kanan var bred, annars kan jag lätt få lite cellskräck i heltäckta, trånga utrymmen, men denna var jätterolig (skrek gjorde jag endast o enbart för att det var roligt för storhönan o av ingen annan anledning, jag lovar *S*). Plötsligt ljöd värsta signalen o alla började springa så lite nervös blev jag att nu måste vi utrymma stället men det visade sig att dom satte igång stora vågmaskinen i stora delen (kalla delen) av avdelningen. Undrer hur fan en vågmaskin funkar för det blev ganska starka vågor (iallafall om man satt på botten o höll en liten i ena armen o en stor i andra o försökte hålla sig över vattenytan med hjälp av enbart obefintliga magmuskler.

Storhönans favorit var stora tunnan med bubbelbad..
Sen tog vi en sväng i Borlänge för lunch o lite shopping så vi har haft en heldag/toppendag som borde göras om snart. Synd att det är så långt bara.

Här ser ni kanan som vi kastade oss utför i, det kändes som om den aldrig skulle ta slut. Storhönan åkte 3 gånger tror jag. I bilen hem tog det inte lång tid innan till o med storhönan däckade. Man blir skönt trött av bad o stoj =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni såg ut att ha det skoj !
Skoj för töserna

Anonym sa...

Jättefina bilder och det syns att hela familjen njuter av äventyret!
Längtar efter er jättemycket!
Puss

Anonym sa...

Ja, vi hade verkligen jätteroligt så det gör vi om nån gång...