onsdag 26 mars 2008

Gratis ungar

Skrev jag Gratis? Jag menar ju grattis (eller gör jag?). Storhönan vaknade vid 3 inatt o sen har hon gnällt sen dess, vid 6 gick jag ut med henne ur rummet för att hon inte skulle väcka alla andra o försökte få henne o tala om vad som var fel. Vid det laget storgrät hon o sa att hon hade ont i tänderna.... och lite i håret.... Hmm, o när jag frågade om hon ville ha lite medicin fick hon panik. Men hon grät alltjämt en timme senare trots flera medicinhot så då tvingade jag i henne lite "vattenläsk" (en upplösbar alvedon med jordgubbssmak i lite vatten) som gick ner efter lite om o men o sen var det bra. Lillhöna är allmänt klängig o man får göra allt med en hand vilket tar på krafterna när man behöver städa upp lite för att man ska ha 1-års kalas. Men men, ett läkarbesök o ett kalas senare är jag trots allt nöjd med mina barn o borde ändra rubriken till Grattis ungar men jag orkar inte =)


Hej hej, nu är jag ett helt år!

Pappalappan hade fixat tårta medans vi var hos doktorn (o storhöna som brukar börja gråta o hålla för sina öron redan i dörren satt helt stilla o lät doktorn titta i öronen. Jag var helt mållös, men så var det en bra doktor oxå) o Lillhöna vräkte i sig utan problem... Nu ska jag andas en stund innan jag rasar isäng.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på 1 årsdagen

Anonym sa...

Hej och grattis farmors lilla tjej!
Present väntar!
Puss,puss
Kära Svärmor

Anonym sa...

Tack för era grattis, hon blev sååååååå glad ;-) En hönsmamma blev glad iaf =)