fredag 5 september 2008

Dags för blondering

Visst är det lustigt hur korkad man kan vara ibland. Dags för ett blond moment tror jag (undrar om vi är uppe i 3 i ordning räknat). Det här att sitta i skolan o skriva mina uppgifter på deras datorer är ett projekt i sig. Igår satt jag på första lilla skolan o dubbelklickade i användarnamnsfältet o tänkte va fan... Man tycker ju att det ska gå upp ett ljus ganska kvickt att man sitter vid en helt ny dator o inte ens egna dator hemma. Klart som fan inte någon användarnamn är ifyllt från början. Sen kom nästa halvpanikartade insikt - lösenorden till mina olika sidor kommer inte heller vara ifyllda. Va fan har jag för lösenord??? Som tur är är inte gmail som bankens inloggningsdosa att den låser sig efter 3 försök utan den fortsätter upplysa tålmodigt "har du glömt ditt lösenord kan du skicka efter det här". Men jag kom in på de flesta sidor. Tillräckligt så jag fick något gjort iaf.

Idag besökte jag den lite större skolan (min huvudskola kan man säga där jag ska tillbringa tid 2 år framöver) och vad händer nere i källaren i skolan mest ostörda datasal? Jo, jag funderar än en gång varför inte mina alias/användarnamn/inloggningsuppgifter kommer upp när jag dubbelklickar *suck*

Inga kommentarer: