torsdag 18 september 2008

Vatten över huvudet

Jag känner verkligen hur bloggen blir lidande. Jag tillför inte något speciellt roligt just nu. Inte ens nåt intressant... Men jag har så mycket siffror som snurrar runt uppe i mitt lilla huvud så snart hittar nån mig i en liten hög av matematiska o ekonomiska termer. Jag har drunknat mitt i momsen o avskrivningen. Jag får köras till akuten i ilfart för att få upp likviditetsbudgetarna ur halsen på mig och operera bort resultatrapporter och kontering ur mjälten. Vad har jag gett mig in på egentligen. Inbillade jag mig verkligen att jag skulle klara av detta med ett godkännt resultat? Dessutom har jag webbläraren from hell som inte tycker att mina svar duger. Dessutom räknar hon fel (eller fel räknar hon säkert inte eftersom det med all säkerhet inte är hon som skrivit o räknat ut svaren, utan bara jämför med facit, men jag hävdar fortfarande att jag räknat rätt o hon fel). Den här kursen tar så jäkla mycket tid och jag är så trött i huvudet på eftermiddagarna o tyvärr kan jag inte ägna lika mycket tid åt den andra kursen som faktiskt är roligare.. Det värsta är att jag nu läser företagsekonomi A, B-kursen som jag ska hinna innan jul är dubbelt så lång =(
Så alla vänner o bekanta - ni behöver inte bry er om mig på julafton. Jag kommer att sitta i ett hörn, tomt stirrandes in i väggen o mumla konstiga saker som konkurrenskraft, organisationsschema och balansrapport. Bara så ni vet i förväg liksom att det inte är nåt fel på mig, jag är bara stressad över att jag inte hunnit klart o fått mitt godkännt så csn drar in alla pengarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du fixar detta med skolan galant, gumman!

Farfar undrar när storhöna kommer ner och går på bio med honom, han vill se Mamma Mu och Kråkan!
De e ju hans favoriter som nu blivit film!
Under tiden kan ju vi andra gå på stan och shoppa, jag tänkte du och jag skulle gå på Details, och Kära svärmor handlar nåt till dej där!

Anonym sa...

Oooo, de låter som en bra plan =)
Kommer ner första helgen i november men bara kort o bara storhönan o jag men då kan dom ju gå på bio så kan jag gå på mässa ifred o så kan vi shoppa lite sen =)

Anonym sa...

Va kommer du ner till mässan? Bestämmet dejt omedelbart!

Maila över om det är nått speciellt du undrar över om ekonomin