måndag 1 september 2008

Jag sitter - alltså finns jag

Första dan i skolan avklarad. Gick ju smidigt det där! Inte ett bart bröst under hela dagen *S* (vet inte om jag bloggat om den natten jag hade en dröm om att jag kom till skolan allra första dagen med en amningströja på halvsniskan så tuttarna stod ut åt alla möjliga håll)
Alltid lite marigt när man ska lära känna helt nya personer men efter 2 år lär vi nog känna varandra. En del hitresta ändå från Göteborg och jag var heller inte äldst i klassen.
Halvvägs genom programmet skulle vi såklart presentera oss själva. Vad skulle jag säga? Hej, jag har varit hemma o mammaledig o inte utanför huset typ på snart 4 år. Nu njuter jag av att bara få sitta ner o sitta still på en stol i mer än 5 minuter, så jag kommer trivs som fisken i vattnet under långa föreläsningar. Tyvärr har jag som många andra småbarnsföräldrar utvecklat ett automatiskt dövöra så frågan är om jag kommer att lära mig något!
Kanske inte riktigt men nåt liknande blev det... Intressant kommer det bli o jag är verkligen laddad inför mitt nya liv som student. Nu kan jag både åka billigare ner till storstaden på csn-rabatt o äta billigare på McDonalds *S*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med studierna,
älskade svärdotter!

Anonym sa...

Tack! Har nu gått 3 dagar o hela den första introduktionen och jag känner verkligen hur spännande detta ska bli så det är jätteroligt.

Anonym sa...

Vad är det du pluggar till? /Denise Heiskanen(ulrika och jussis dotter :P )

Anonym sa...

Huvuddelen berör Autism men man kommer in en del på medicin/psykologi, asperger, funktionshinder, etik o moral. Det är jättespännnande =)