söndag 28 september 2008

Fastfrusen

En grej som är så häftigt med barn det är att världen är så stor ibland. Idag har jag o storhönan varit för första gången på det nyöppnade leklandet i mora. Man kliver in i en till synes ganska tråkig lokal. Det är ett gammalt lokstall så det ser inte ut mycket för världen utifrån men inne är det ju nya lagda golv o fint. Man kommer in i cafeteriadelen där man betala inträde o hänger av sig. Storhönan hade redan hunnit bort till dörröppningen lite längre in där hon stod som förstenad. O då menar jag verkligen förstenad. Trollbunden. "Mamma" sa hon lite lågt. Sen högre "mamma titta". Hon vinkade åt mig med handen men tog inte blicken från vad som nu fanns där inne i lokalen. "Mamma, kom o titta, mamma" hela tiden med blicken fastfrusen. Det var som att hon hastigt o lustigt hamnat i paradiset. När jag betalat o tagit mig in en bit ser jag vad hon stirrar på. En stor klätterställning i 3 våningar, hoppborg o kanor, bollar, hinderbanor och studsmattor. Vilken dröm för en tjej med spring i benen. Det tog inte lång tid innan hon var alldeles svettig o rödkindad. Vid glasspausen dröp hon av svett trots att vi klätt oss ganska lätt. Nästa gång blir det nog dock ombyte till shorts.


I 2 timmar höll hon full fart o det var korta korta glimtar man såg av henne då hon svepte förbi o drack lite saft. Det blev lite discodans oxå =)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa gång vi är på Sollerön har ni dejtkrav på leklandet! M älskar det i Veddesta och toppat med Hedda blir det ju ännu bättre

Anonym sa...

Tänk då vad kul ni/vi skulle ha om ni BODDE här *S*