fredag 5 september 2008

Tekniska framsteg


Min första mobiltelefon var en Philips Fizz. En stor (dock platt) klumpig telefon med dåligt ljud o katastrofal täckning. Men alla telefoner efter den har varit bättre. Tror till o med alla telefoner efter den har haft vibrator i sig. Denna kunde man ställa på ljudlös men då fick man antingen stirra på den om man inte ville missa ett samtal eller så fick man kolla av den senare. Vad jag faktiskt stört mig på dessa få dagar i skolan är att telefoner ringt då o då. Jag var inte yngst i klassen men heller inte äldst. Betvivlar att få telefoner idag inte har vibration om man vill vara medveten om att telefonen ringer o att dagens människor inte är så tekniska att dom inte vet hur man ställer in det. Varför har man telefonen på under undervisningstid? Är inte det lite respektlöst gentemot läraren? Jag förstår om en del måste ta vissa samtal men fortfarande STÄNG AV LJUDET!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dej till 100%!
Oerhört respektlöst att inte ha tysta telefoner under lektionstid, eller på bion, eller på teatern, eller på.....

Anonym sa...

Ja, ja nekar inte till att ja har min telefon på. Men den är TYST o jag svarar bara (efter att jag lämnat lokalen) om jag VET att det är nåt döviktigt.