måndag 29 september 2008

Mirakelkur

Har sen 1 vecka tillbaka börjat med något nytt. Har aldrig hakat på GI-trenden för fan vad trist att inte få äta pasta. Ris o potatis kan jag hoppa över, men tänk er pasta med svärmors tonfiskröra *mums* den vill jag ju inte avstå. Men eftersom det är lite stiltje på vågen just nu så tänkte jag att va fan, man kan ju alltid prova. Denna nya grej som är lite åt GI-hållet fast utan att jag behöver tvinga i mig bönor o sånt skit, man försöker utesluta kolhydrater och målet är inte att äta mindre eller mer fettsnålt utan helt enkelt hålla blodsockerhalten i kroppen i balans så man slipper känna sig sugen o hungrig. Med mitt sockersug trodde jag aldrig det skulle funka men efter den 3:e dagen (den dagen kroppen skriker som mest säger alla människor som är beroende av nånting) så slog det över även för mig. Jag har dessutom aldrig varit så mätt i hela mitt liv (jo, innan jag fick barn förstås kunde jag äta vad som helst utan att behöva tänka så då var jag mätt, men jag får dela in mitt liv i 2 delar. Med barn o innan barn). Sötsuget är mer eller mindre borta fast jag var ytterst skeptisk och imorse när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner 37,2 kg. På EN vecka!!!
Rena mirakelkuren va? Men kanske inte så konstigt - jag var ju trots allt i leklandet igår o åkte kana 2 gånger o hoppade lite i hoppborgen. Men sen såg jag pusselbitarna o den knöliga lilla Iordockan som låg med ena benet under vågen. En o annan kula ur kinaspelet som pappalappan köpte i en romantisk förhoppning att alla kulorna skulle vara kvar i spelet även efter ett dygn, låg även i vägen för den rättvisa vägningen. Men med underredet rensat visade vågen ändå på lite minus så jag är nöjd. Massa mat o ner i vikt - passar mig. Jag får offra pastan ett tag iallafall men för hela livet går jag fortfarande inte med på...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, jag tror du smörar lite för svärmor! ;)

Du vet ju hur jag hållt på med GI/atkins och hur bra det gick!
Fast att jag just nu inte följer detta är en annan sak.
Det tar förresten TRE veckor att bryta en vana, så håll ut Hjärtat!
Kram
Längtar efter er alla!

Anonym sa...

Hehe, ja lite måste man ju smöra för o bli bjuden igen *S* Ärligt talat så var det grymt gott o jag har inte riktigt lyckats själv än men nu faller det ju på pastan.

Ja, du var ju jätteduktig med GI o gick ner massa så jag hoppas jag kan vara lite bra oxå.. Men jag saknar frukt o mackor. Jag fuskar lite med frukten ibland måste jag säga.

Anonym sa...

Hej

Letade efter leklandet i mora och kom till din blogg vart ligger leklandet och vad heter det stället?
Vi har varit i det i Veddesta i sthlm men nu bor vi i sveg och saknar förstås lekland att busa och stoja

Mvh Anette

Anonym sa...

Hej Anette. Leklandet i Mora ligger i de gamla lokstallarna i Mora. Här är adressen till deras hemsida, kanske finns nån karta där, annars får jag försöka beskriva det bättre. Hoppas ni hittar dit =)

http://www.lekkompaniet.se/