onsdag 18 februari 2009

Topplocksrullesfördelare

Det som är så bra med forum är att man kan råka få precis dom svar man behöver för att bli lite gladare. För om man skall välja glädje är det ju lite svårt om man inte vet om att det finns nåt att glädjas åt. Att det positiva liksom är dolt för att man själv inte är nån mekaniker av nåt slag.

Jag frågade lite hur andra skulle ha gjort (för det är dumt att bestämma över sitt liv helt själv när man kan ta andra, helt okända människor till hjälp, eller hur?). Vilket alternativ dom skulle valt. Typ ny bil eller trängas i gamla ett tag till osv. Nästan alla satsde på ny bil vilket gladde mig. Då har jag inte tänkt helt tvärtemot.


Någon började fråga vad det var för fel. Jag skrev då att det var nåt som gjort så kamremmen gått av bla bla bla vattenpump bla bla bla massa pengar bla bla bla... Jag fick svaret att det var säkert en spännrulle o jag skulle då vara glad över att ventiler o topplock o diverse andra grejer hållt för annars hade det typ varit lika bra o skrota bilen. Fick höra att 8500 spänn var en billig peng. Speciellt som motorn inte verkade vara tvärställd. Ja, ni hör ju. Man hänger med - i 2 sekunder. Men genast blir man ju lite gladare. Känns ju faktiskt bra att det blev lindrigt även om det blev dyrt så att säga. Kunde varit värre enligt vissa tydligen...


Så nu är jag tillbaka, positiv o glad så det nästan är äckligt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är vattenpumpen, Gerd!
Det är vattenpumpen, Gerd!
Det är vattenpumpen som har slutat gå
Inte ska vår vackra värld
rasa samman, lilla Gerd
för en vattenpump, det måste du förstå!
Jag har inte alls kört vårdslöst, jag har tagit det så lugnt
därför känns det nu så orättvist och tungt
att du gråter lilla vän
för jag kommer till dig sen
Jag ska bara byta vattenpumpen, Gerd!


Du kan få hela texten om du vill.... ;P Å så kan jag sjunga för dig...hihi

Anonym sa...

Ehhh, va??? Aldrig hört talas om *S* Nåt från melodifestivalen eller...