torsdag 15 oktober 2009

Alternativ fyllning


Usch, det har kommit ännu en ny läsare hit. Eller usch? Det är förstås jätteroligt, men jag känner ändå pressen att nu måste jag ju underhålla bloggen lite mer än vanligt. Måste verkligen hitta på massa saker i livet så så mycket som möjligt kan gå fel, för inte är det kul o läsa om vad vi åt för middag igår.

Men jag kan iofs berätta om efterätten igår. Eftersom det var makens födelsedag o vi firade 8-årsdag så slog vi på stort. Barnen krävde tårta o ballonger eftersom det var födelsedag, även om maken själv tyckte det verkade lite överdrivet med ballonger. Men är det kalas så är det.

Storhöna bestämde en rosa prinsesstårta för även killar kan få vara prinsessor om dom vill. Så det det blev den klassiska med banan o jordgubbe o så färgade vi grädden lite rosa. Som topping föreslog hon mandariner, bananer, vindruvor och munkar. Det blev de 2 förstnämnda. Kanske skulle ha blivit lite mäktigt annars.

Hon frågade vad pappa ville ha och jag tror han skojade när han sa att han ville ha en kaffe o öl-tårta, men eftersom man får önska fritt på sin födelsedag gjorde vi vårt bästa. Nån god ölfyllning hittade jag inte och jag ville inte ta guinness-marinaden för kött i kylen, men väl kaffetårta fick han. Men den blev faktiskt en succé. Inte hos mig, men alla andra verkade gilla den. Så det kanske inte blev så tokigt trots allt.

Inga kommentarer: