fredag 30 oktober 2009

Ny karriär?

Nu har jag tjyvat 2 gånger på kort tid. Det började i min mans ICA-butik då jag glömt att lägga upp en julmust på bandet. Såg när jag packade varorna o tänkte "hallå, vart tog min julmust vägen" o då låg den i korgen under. Dom har såna där dubbeldäcksvagnar. Tur var så hade jag kontant annars hade nog folk bakom mig i kön blivit ännu surare. O dessutom är det min man som får brotta ner skurkarna på hans jobb o nertryckt på golvet hade jag ingen lust att bli. Kanske hade han varit lite varsammare med mig, nån fördel hade man väl kanske haft av att vara gift med honom, vad vet jag...

Sen glömde jag tydligen att scanna en förpackning juice på ICA Maxi häromdan för typ 16 kronor. Aja Baja!

Men att inleda en karriär som skurk just nu kanske inte är så optimalt, även fast jag vet att arbetsförmedlingen inte har någon som helst förståelse för gravida kvinnor även om dom är i v.36 eller har 4 dar kvar till förlossningen. Är man arbetslös ska man söka jobb. Men med svår foglossning, nerver i kläm vilket gör att allt går väldigt, väldigt, väldigt sakta o bara att flytta benen ett steg i taget är smärtsamt, vore kanske just tjyverikarriären ett dåligt val. Jag kan inte direkt springa ifrån någon.

Inga kommentarer: