torsdag 8 oktober 2009

Passar på

Nu ska jag passa på medan jag kommer ihåg det oxå. Hörde på radio att några i nånstans (kommer inte ihåg om det var Västerås eller Nyköping eller var) hade tagit sig an uppgiften att samla ihop alla 50-öringar o skänka dem till välgörenhet, eftersom 50-öringarna ändå försvinner snart. Jag vill uppmuntra till samma sak faktiskt. 50-öringarna känns ju inte så där värst värdefulla, inte så man skulle sakna dem dagen efter om man tänker från dag till dag. Om man nu lägger alla 50-öringar i en påse så dom inte syns o sen skiter man i o räkna dem så man inte lockas av pengarna eftersom 800 femtio-öringar trots allt är 400 spänn (om man nu lyckas få ihop 800 slantar förstås) o sen skickar man iväg dem till nån som är i behov av skiten mer än man själv. Även om jag bara lyckas samla på mig 24 femtio-öringar så ska jag nog fan haka på denna utmaning. Gör det du med!

Inga kommentarer: