måndag 26 oktober 2009

Dagens utmaning

Idag var jag på en föreläsning om stress, stresshantering, avslappning o sånt. Ni vet det står nån längst fram o pratar en massa strunt som vanliga människor inte har tid med. Nån som ber en att känna efter INUTI. Vilka känslor går jag omkring o bär på? Vad känner jag just nu? Vad känner jag och ingen annan - just nu? Vill jag förändra nånting i mitt liv, vill jag leva så här resten av livet? Ni vet såna här frågor som vanliga dödliga inte har tid o ork o tänka på. För då blir det liksom bara kaos. Lika bra att förtränga allt.

Men iaf så fick vi göra en avslappningsövning. Vi skulle sätta oss bekvämt tillrätta, om det nu finns nåt bekvämt som höggravid. Sen skulle vi lägga handen på magen för att verkligen vara säkra på att vi andades med magen. Rörde sig handen så gjorde vi rätt. Min mage rör sig definitivt inte när jag andades trots att jag andades med magen. Däremot rör sig handen, men det har inte ett dugg med nån andning o göra.

Inga kommentarer: