fredag 16 oktober 2009

Ballonger


Antar att de flesta läst eller hört om pojken och ballongen. Jag kände inte till det igår då jag gick in på föräldrasajten familjeliv o hittade ett inlägg där trådstartaren undrade hur det skulle gå för pojken i heliumballongen som svävade bort. Och tänk gud förbjude om den steg så högt att lugten tog slut eller han frös ihjäl.

Min första tanke var en pojke i en vanlig ballong som i ballongerna vi hade på kalaset i onsdags. Fast lite större kanske o med helium i då. Och hur fan hade han lyckats ta sig in i en ballong?
Hade någon blåst upp ballongen efter att han krånglat sig in? Som ni förstår var frågorna många och bilden i huvudet var helt omöjlig att få ihop. Jag blev bara full i skratt.

Men sen la någon vänlig själ som tyckte jag var lite okänslig ut en länk, så även jag kunde se att det inte rörde sig om en liten kalasballong direkt. Men tänk er själva om ni skulle komma hem från McDonalds med en sån där ballong på en pinne o så skulle det sitta en liten pojke i. Skulle ni då inte undra hur han tog sig in?

Inga kommentarer: