fredag 17 april 2009

För fort för ofta

Jag läste en diskussion om hastigheter. Såna man håller eller inte håller på vägarna. Jag erkänner att jag ibland kan köra aningens några km för fort på en bra väg med bra sikt om jag är ensam på vägen. Men i denna diskussion var man aningen för att vad spelade det för roll om det gick lite för fort eller så skulle hastigheten hållas till punkt o pricka oavsett förhållanden. Sen var det nån som skrev så här:

Jag kan köra lite för fort ibland om jag är ensam i trafiken, det erkänner jag. Men dyker det upp nån bil bakom mig eller så så saktar jag ner o håller fartgränsen för det är ju egentligen vad man ska göra. Anser generellt att fartgränser bör hållas.

Då kunde jag inte hålla mig utan fick lov att inflika att om du kör för fort o nån kommer ikapp dig bakifrån, har den antagligen logiskt sett kört ännu fortare än dig o är säkert tacksam om du håller din höga hastighet du hade från början om han inte kan köra om dig.

Nu vill jag inte på något vis uppmuntra till fortkörning men ändå, om man ser på det logiskt.

Inga kommentarer: