lördag 4 april 2009

Höna from Hell

Idag har vi haft en dag på stående fot. Vi började med att garnera oss på ICA o gå tipspromenad. Barnen blev små tigrar. Även mamma fick va med o leka när lillhöna tröttnade.


Men att annonsera stort om ansiktsmålning var kanske att ta i va? Fast barnen var nöjda o jag skiter i vilket. Det var enkelt att få bort sen iaf...

Sen hälsade vi på barnens morfar som låg på sjukhus en sväng o sen fortsatte färden in mot Mora för att köpa glass. Den historien skulle kunna berättas på 2 sätt.

Om vi berättar historien på Elviras sätt (nu avslöjar jag hennes namn för första gången i denna blogg för jag har kallat henne Hellvira hela dan) så började det med att hon absolut skulle ha en TopHat. Jag vet av erfarenhet att TopHat inte är en favorit men som sagt så är hon inne i en period av totalt inre kaos just nu. Hon skulle ha en TopHat och det hördes. Väl genom kassan bryter hon ihop igen för det är ju ingen pinne på en TopHat. Hon vill ha glassen men absolut inte struten. Vad gör man? Denna gång var det faktiskt inte jag som stod för lösningen.

Det andra sättet att berätta en glasshistoria på idag är att stolt berätta hur storhöna klev fram o ställde sig mellan mig, TopHaten och Hellhönan o erbjuder sin glass att byta med. Den glassen hade pinne o jag höll andan medan lillhöna tittade på sin syster o sen hulkade fram ett "ja".
Här kan ni nästan höra en lättnadens suck nu hoppas jag. Så det blev en trevlig glassdag till slut. Och var storhöna fick idén ifrån vet jag inte för hon är INTE mycket för att dela eller leka tillsammans i vanliga fall. Men nånstans där inne finns det mycket omtänksam syster som bestämmer sig för att titta ut ibland.

Inga kommentarer: