torsdag 23 april 2009

Melt down

Har inte varit min dag idag. Har stirrat i timmar på skärmen för att få ner ynka 6 rader på slutarbetet. Tog en paus, köpte en glass på ICA, maken stack ut huvudet o bad mig ta med en kasse hem så jag slängde in den i bilen, körde hem, tillbaka till skolan, stirrade på skärmen, skrev 2 rader till, sket i alltihopa o avslutade dagen.

När jag satte mig i bilen igen kom jag på glassfan som jag lagt i bildörren o bilen var nu en bastu. Hur kunde jag glömma att jag köpt en glass?

Dessutom hade jag en föreläsning att lyssna på o då vår lärare är otroligt intressant men fruktansvärt jobbig att lyssna på så tänkte jag smita in på konsum o köpa lite smågodis. Konsum är enda stället i Orsa som har gott lösgodis men nu hittade jag ingenting. Det blev 5 hallonbåtar. I kassan frågar jag om de bytt godisleverantör.

- Jajjemen!
- Åh, va bra
- Kul att du tycker det
-Ja, för det var bättre förr, då hade ni gott godis. Nu fanns det inget gott o det var bra, för jag ska inte äta godis.

3 kommentarer:

Haakon den lilla skåne pågen i södermanland sa...

Vad var det för glass??

hönsmamman sa...

Det var en mars-glass så den låg väl förpackad o hade inte läckt men den va tyvärr sås o oätbar

sis sa...

det ar sussi som fyller pa godis dar nu... :P