söndag 26 april 2009

Lika lön för lika arbete tack


I helgen har vi hjälpt till att riva ett garage/förråd hemma hos barnens mormor. Karlarna jobbade, men jag måste ändå erkänna att jag fick göra grovjobbet som vanligt. Sittandes i hammocken höll jag koll på att barnens moster höll koll på ungarna. Slitit värre i gassande sol måste jag säga. Maken gjorde ett lamt försök att protestera, men jag menar, hade dom kunnat riva ett hus med virke, spån o spik farande åt alla håll med 2 små skitungar kring fötterna - nej, jag tror inte det nej. Så om nån förtjänar massage så är det nog jag!


Sen blev det god grillmiddag o efterrätt till sent in på kvällen.

2 kommentarer:

sis sa...

ni verkar ha haft de trevlig iaf, ser ut o va fint vader. den har gangen kan ja dock inte saga att de e lika fint har. forstar for allt i varlden inte hur 30 grader varmt kan vara sa KALLT. det gar inte att ha tshirt for det mesta o de blaser som fan. sa du missar inget... =) kramar pa er

hönsmamman sa...

HAHA, äntligen 1-0 till svenska våren då =)