tisdag 8 december 2009

Håll i hästarna

Jag är hemma igen. Det var ingen fara. Bebisen har fortfarande massa vatten o plaska omkring i. Skönt, kanske man hinner med den där tentan iaf.

Dessutom ringde jag försäkringsbolaget för att meddela vår hyra för syster o sambo i källaren. Jag tyckte det lät lite mycket med 2500 för en sketen källare även om mycket naturligtvis ingår, men jag tänkte va fan... Man får väl prova iaf.

I luren mumlades det lite o sen sa hon att det lät inte riktigt rimligt i hennes öron. Då fick jag panik o kände hur gniden o snål jag verkade som inte lät min syster o blodsband bo här gratis typ. Hon började räkna upp vad som jag sagt skulle ingå i priset, "och så ska dom låna ERAT kök?"

Ja, jo, det finns ju inget kök i källaren. Sen började hon med att hon visste att vi var syskon o så men rätt ska vara rätt åt båda håll, och 2500 var liksom inte riktigt vad hon tänkt sig. Så hon föreslog 4000.

Var bara o tacka o ta emot o avsluta samtalet fort som fan innan hon skulle ångra sig =)

6 kommentarer:

Haakon sa...

Kanon :-)

Haakon sa...

Göm dom för gubbe & barn , Sen hitta på ngt skoj

Haakon sa...

Göm dom för gubbe & barn , Sen hitta på ngt skoj

Jenny sa...

Men, lilla hjärtat! Åk in o föd barn nu! Jag är så nervös!!!! Fast, det här är bästa tiden ju, precis innan!! Nu blev jag lite bebissugen! Kanske, kanske?!

sara sa...

flygvärdinnan;Bästa tiden? jag höll på att bli galen sista tiden

Cin sa...

Försiktigt bara... när vissa betalar ut, så ökar risken att vissa måste betala in.
Skatteverken är snuskiga i sånt där.