måndag 14 december 2009

Inte dags än

Nu får ni inte börja hispa upp er o tro att jag är på väg o föda barn eller så, trots att jag själv blir lite stressad över min lilla rutbebis här i bloggen som idag bara säger 5 dagar kvar. Men jag har mina 3 sista skoldagar och dom kräver sin tid. Dessutom går allt i slow motion. Allt gör ont o allt gör mig andfådd o illamående.

Idag börjar vi kl 13 (alltså snart) och jag har hunnit med att julshoppa lite klappar innan. Vad jag dock insåg rätt snabbt var att jag inte skulle lämnat kryckorna hemma. Dom hade behövts, men det kändes som om det skullel bli svårt o släpa massa kassar med kryckor.

Och vad gör man inte för att kunna låsa in sig sen o känna julefrid o julemys. Typ baka 4 satser neg... chokladbollar, slå in klappar, göra klart 2 fotoalbum som jag ligger minst 1,5 år efter med, julstäda och dessutom EVENTUELLT hinna med ett besök på badhuset, men det tror jag faktiskt att jag ska hoppa över. Nån måtta får det vara.

2 kommentarer:

Blandrasen från skåne boende i södermanland sa...

Det heter negerbulle/bullar

Det har jag t.o.m. hört en mörkhyad man säga , damen framför han sa neg.. öhh chokladbulle , nej säger hanm , det heter NEGERBULLE , högt & argt , nu får ni svenskar ge er , det har alltid hettat så , det är ni själva som skapar problemet , inte vi , hans tur , bara för det så skall jag också ha en negerbulle , nej ta två , dom är så jävla goa sa han , och la upp ett stort leende

han hade/har rätt

kÅnstiga tanten sa...

Bosse på Helikon har ett fint namn för de där neg.. chokladbollarna! -KALLADEMVADDUVILL! ^^