torsdag 17 december 2009

Julen är räddad

Mormor har bett om Storhönans mått, så ikväll när jag hade letat fram måttbandet så fick jag nån knasig ide att jag skulle mäta mitt eget midjemått (midjemått fanns inte i ordlistan enligt datorn men den föreslog vackert medelmåttig eller midnattsblå, kan det vara för att man inte bör prata om midjemått).

Iaf var mitt mått fruktansvärda 140 cm. Det är bara 10 cm från övre gränsen vad en vuxen människa får vara lång för att kalla sig dvärg, eller vad dom nu kallar sig - småväxta. Tänk o kunna ha en hel dvärg lindad runt magen.

Ta nu ett måttband o mät upp 140 cm, sen kan ni vara glada att ni inte är mig o inte heller kommer bli, av en extra knäck eller en skinkmacka sent på kvällen o så är julen räddad.

5 kommentarer:

Haakon sa...

140 ? nästan din egen längd
nästan så man kan säga lika hög som bred *skrattar helvilt *

Vilken vidvinkel lins man måste ha på den kameran *hehe*

Bytt bil ??
Scania lastbil med kran & flak??
Hahahaha

Vad får du lasta din bil med ?? hahahaha

Haakon sa...

Har du lgf skylten på baken också ??
Långsamt gående fordon ?? hehehehehe

Haakon sa...

Glöm inte skylten bredlast

Haakon sa...

Fick just ett samtal från en välgörenhetsorganisation som ville att jag skulle skänka kläder för de svältande i Afrika. Jag bad dem fara åt helsike för om mina kläder passar dem så svälter de minsann inte!”

Sagt av Elin ???

Haakon sa...

skulle du vara vit klädd skulle man tro du var michelin gubben ???

Fått en egen flagga än ??

Eller iaf eget post nr ?

Har ni skaffat en filmprojekter än?? I så fall kan du stå som duk *S*

nej nu skall jag vara snäll mot "Lilla" Elin
Hon är en snäll & underbar människa