lördag 4 september 2010

2 sidor av saken

Tjena tjaba hallå dagoken

Idag var vi på leklandet. Stort o massa ljud överallt så det kändes lite läskigt i början. Men va fan, man vänjer sig. Dessutom var ju storasyskonen med oxå som jag kände igen. Dom lekte någon rolig lek med mamma. Käkade muffinsbitar i mammas trygga famn o efter att den där fisen på tvären gett med sig så var allt toppen. Somnade i bilen hem - alltid lika soft.

Bebis - 8 månader




Hej dagboken

Tänkte jag skulle ta ungarna till leklandet för att få lite lugn o ro, Tji fick jag. Bebisen gnällde o var fan inte nöjd med någonting. Stora ungarna hade ett helt lekland nästan helt för sig själva, men inte hjälpte det. Dom skulle hålla på o hoppa o bråka med mig hela tiden så jag höll på o bli tokig. Fick muta med muffins för att dom skulle avbryta sin våldgästning av min rygg. Bebis fick såklart meterlånga armar o hade vips smulat ner en halv snustorr muffin i urringningen. Väl på toaletten med bajs överallt kunde jag skaka ur tuttarna ordentligt. Skulle kunnat utfodra en hel arme småfåglar kändes det som. Tack o lov somnade ungen i bilen hem.

Mamma

Inga kommentarer: